Detta för att visa att det finns inget att dölja i produktionen av Absolut Vodka. Datalogisk backar upp och hjälper till. Det är The Absolut Company som med en kampanjfilm – med nakna medarbetare – ska bevisa att Absolut är ’The vodka with nothing to hide’. Den framhåller transparensen i tillverkningen av Sveriges mest exporterade livsmedelsprodukt.
Jordbruksaktuellt skriver: ’Filmen kretsar kring Absolut Vodkas hållbara produktion och öppenhet, i synnerhet kring den koldioxidneutrala destilleringen och att vodkan tillverkas i Åhus av lokalt vete och vatten. I filmen medverkar 28 medarbetare utan ett enda plagg på kroppen för att på ett humoristiskt sätt visa att Absolut Vodka inte har något att dölja’.
Datalogisk, som nyligen har ingått ett samarbetsavtal med The Absolut Company AB är ansvarig för att löpande leverera material om insatsvaror för produktionen av höstvete till The Absolut Company databas. Dessutom är det samarbete om program som skall användas vid registrering online av växtskydd och gödning, där lantbrukaren kan använda Näsgård MARK och Näsgård MOBILE.
https://www.absolut.com/en/nothing-to-hide/